Copywriting dla wyższych rankingów w Google!Nie da się ukryć, że treść jest królem. Ale z tak dużą ilością treści pisanych tam, to może być trudne do wyróżnienia się z tłumu i uzyskać użytkowników zainteresowanych swoimi usługami. W tym miejscu z pomocą przychodzi skuteczny copywriting. Dobry copywriting jest nie tylko niezbędny do tworzenia stron przyjaznych dla użytkownika - odgrywa również ogromną rolę w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). Google obecnie indeksuje i szereguje strony internetowe na podstawie ich treści, co oznacza, że badania słów kluczowych, optymalizacja strony i użycie odpowiednich słów kluczowych są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ten wpis na blogu przedstawi Ci skuteczne techniki copywritingu, które mogą pomóc Ci przeciąć szum, zwiększyć ranking Google Twojej strony i skierować ruch na Twoją stronę. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możesz wdrożyć te strategie na swojej stronie internetowej już dziś!

Tworzenie przyjaznego dla użytkownika doświadczenia

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas tworzenia treści jest to, że twoim głównym celem powinno być stworzenie przyjaznego doświadczenia użytkownika. Twórz treści, które są pomocne i możliwe do wykonania, a twoi czytelnicy to docenią. Google lubi nagradzać strony, które pomagają swoim użytkownikom - to takie proste. Możesz to osiągnąć poprzez zastosowanie tych technik copywritingu:

  • Stwórz użyteczne i nadające się do działania treści - Nie wszystkie treści na Twojej stronie muszą dotyczyć Twoich produktów lub usług. Istnieje wiele innych tematów, które mogą być przydatne dla Twoich czytelników.
  • Utrzymuj swoje treści krótkie i do punktu - Czytelnicy nie mają takiej rozpiętości uwagi jak kiedyś. Przy tak wielu rozproszeniach w sieci, musisz upewnić się, że Twoje treści są krótkie i na temat. Nie ma sensu pisać artykułu o długości 10 000 słów, jeśli nikt nie będzie go czytał.
  • Pisz w konwersacyjnym tonie - Twoimi czytelnikami będą prawdopodobnie inni właściciele firm lub marketerzy. Jako takie, należy pisać w tonie konwersacyjnym, aby Twoje treści były relatywne i wciągające.
  • Pisz w pierwszej osobie - Być może słyszałeś, że powinieneś unikać pierwszej osoby w swoich treściach. W rzeczywistości jednak nie ma reguły zabraniającej używania pierwszej osoby w treści. W rzeczywistości, używanie pierwszej osoby może sprawić, że Twoje treści będą bardziej relatywne.

Używaj słów kluczowych w sposób naturalny

Chociaż musisz używać słów kluczowych w swoich treściach, nie powinieneś nadużywać ich w sposób, który brzmi nienaturalnie dla czytelnika. To właśnie tutaj wiele osób popełnia błąd. Patrzą na najczęstsze wyszukiwane hasła związane z ich branżą, a następnie próbują wepchnąć te terminy do swoich treści. - Załóżmy, że tworzysz treść dla strony internetowej o sprzęcie turystycznym. Jednym z najczęstszych terminów związanych z turystyką są buty turystyczne, więc decydujesz się na wkucie tego słowa do swojej treści. Ale kiedy czytasz treść, zdajesz sobie sprawę, że to nawet nie brzmi naturalnie.

Nie chcesz używać słowa buty turystyczne zbyt wiele razy lub w sposób, który nie brzmi naturalnie; w przeciwnym razie ryzykujesz, że Twoje treści zostaną oznaczone jako spam.

  • Jednym ze sposobów na tworzenie naturalnie brzmiących treści przy jednoczesnym użyciu słów kluczowych jest stworzenie słownika pojęć istotnych dla Twojej branży. Następnie, gdy wspomnisz o jakimś produkcie, możesz użyć słowniczka.
  • Innym sposobem jest posypanie słów kluczowych naturalnie w treści. Nie chcesz ich tam upychać ani nadużywać, ale chcesz też mieć pewność, że są tam obecne. Upewnij się, że kiedy piszesz swoje treści, myślisz o swoich docelowych odbiorcach i o tym, czego szukają.